Leveringen & Retours

Leveringen

Na elke bestelling bij PREVENTIESCHERM-HORECA ontvangt u een bevestigingsmail met uw bestelling. Kort daarna zullen wij u contacteren om de levering te regelen. Alle producten zijn op bestelling en leverbaar na productie.

Artikelen in voorraad worden doorgaans binnen 7 dagen (voor postzendingen) en 1 à 3 weken (voor grotere meubelstukken) geleverd, afhankelijk van het land waar u woont. Artikelen die niet in voorraad zijn, daar kan u een voorschot voor betalen. Deze goederen worden binnen een termijn van 12 weken geleverd. Wij zullen u ook steeds contacteren om een geschatte leverdatum door te geven.

In zeldzame gevallen, wegens omstandigheden waarover wij geen controle hebben, kan de leveringstermijn echter tot meer dan 12 weken oplopen. Als de goederen 12 weken na ontvangst van uw betaling nog niet zijn geleverd, bieden wij u de mogelijkheid om voor terugbetaling te kiezen.

Bij elke levering zal PREVENTIESCHERM-HORECA u (voor de leverdatum) mailen om u mee te delen wanneer en om hoe laat ongeveer uw bestelling zal worden geleverd. Na bevestiging van de leverdatum en tijdsslot door de klant, is een kosteloze annulering niet meer mogelijk. Een nieuwe aanbieding zal dan aangerekend worden aan het vermelde levertarief.

Wij leveren de goederen op het adres dat u bij uw bestelling opgeeft. Dit kan uw bedrijfs- of thuisadres zijn, maar evengoed een ander adres van uw keuze. In dit verband willen wij u op het volgende wijzen:

Kleine goederen worden aan de deur geleverd.
Grotere goederen worden in principe op het trottoir ter hoogte van het opgegeven leveradres geleverd.

Leveringen gebeuren door 1 persoon, wij vragen u dan ook om voor grotere items even mee te helpen. De chauffeur helpt op zijn/haar beurt met plezier om de bestelling, indien onbelemmerde toegang, mee tot de ruimte te brengen waar het hoort. Indien er nood is aan een verhuislift, dien je deze zelf te voorzien op basis van het gecommuniceerde tijdsslot.

Het is heel belangrijk dat u ons vooraf op de hoogte brengt van alle obstakels die de toegang tot het leveradres eventueel bemoeilijken. Gelieve ons ook eventuele speciale wensen in verband met de levering, zoals levering op een bepaalde datum of een bepaald tijdstip, mee te delen bij uw bestelling. Wij laten u dan zo snel mogelijk weten of wij op uw wensen kunnen ingaan.

We proberen de levering aan een zo laag mogelijke kost uit te voeren. Een gevolg hiervan is dat het voor onze chauffeurs niet mogelijk om de goederen uit te pakken en/of te installeren. Mocht je dit toch wensen, kan je dit op voorhand aangeven. Uitpakken en montage kost = 50 euro per begonnen uur. Ook de verpakking wordt dan na montage terug meegenomen. Deze service zit standaard niet in de leveringskost vervat.

Gelieve na levering onmiddellijk te controleren of alle bestelde goederen daadwerkelijk zijn geleverd en, indien mogelijk, ook of ze niet beschadigd zijn. Garantieperiode en retoursrecht gaat in vanaf de dag van levering.

In het onwaarschijnlijke geval dat een artikel beschadigd is, vragen wij u ons foto’s en een beschrijving van de schade, samen met uw bestelnummer, naar het volgende adres te sturen: info@preventiescherm-horeca.be

Wij zullen de zaak opvolgen en bekijken wat de beste manier is om het probleem voor u op te lossen, bijvoorbeeld een vervangingsonderdeel of een nieuw product sturen. Wij zorgen er desgevallend ook voor dat het beschadigde artikel bij u wordt opgehaald. Beschadigingen komen echter maar heel zelden voor, omdat de goederen altijd met de grootste zorg wordt ingepakt en vervoerd.

Goederen die opgehaald dienen te worden, moeten in de originele verpakking klaarstaan op het benedenverdiep aan de toegangsdeur.

Koos je voor afhaling, dan dient de retour of wissel op eenzelfde manier te gebeuren, zijnde in het filiaal waar de afhaling werd gedaan..

Het wisselen of retourneren van niet-conforme of onvolkomen producten of onderdelen kan enkel plaatsvinden op leveradressen in BE of NL.

Annuleringen

Indien u een bestelling wilt annuleren, kan u ons een e-mail sturen op het volgende adres: info@preventiescherm-horeca.be met als onderwerp: ‘annulering van een bestelling + het bestelnummer’. Het bestelnummer kan u terugvinden op de bevestiging die u per mail ontving.

Nadat de leveringsdatum is bevestigd of wanneer er reeds actie werd genomen om je bestelling naar jouw wensen te voorzien, kunt u uw bestelling echter niet meer annuleren.

Retourzendingen

Al onze artikelen kunnen gedurende een termijn van 14 dagen te rekenen vanaf de leverdatum worden geretourneerd, op voorwaarde dat u een privépersoon en dus geen handelaar bent. Dit recht van retour geldt immers niet voor handelaars.

Alle artikelen moeten in hun originele verpakking en originele staat (ongebruikt en onbeschadigd) worden geretourneerd. Alle aansprakelijkheid voor de retourzending rust bij de klant. Ook de kosten voor terugzending zijn ten laste van de klant (tenzij de goederen beschadigd toekwamen bij de klant, dan worden deze door PREVENTIESCHERM-HORECA vergoed). Indien de goederen tijdens de retourzending beschadigd raken, is de klant hiervoor aansprakelijk. Goederen die opgehaald dienen te worden, moeten in de originele verpakking klaarstaan op het benedenverdiep aan de toegangsdeur.

Koos je voor afhaling, dan dient de retour of wissel op eenzelfde manier te gebeuren, zijnde in het filiaal waar de afhaling werd gedaan.

Opgelet: Het wisselen of retourneren van niet-conforme of onvolkomen producten of onderdelen kan enkel plaatsvinden op leveradressen in BE of NL.

Om de terugzending en verwerking van uw retour te vergemakkelijken en versnellen, vragen wij u om ons alle gegevens met betrekking tot de bestelling te bezorgen via email op info@preventiescherm-horeca.be

Ons retourbeleid (geldig voor particulieren):

Stap 1: Stuur alle gegevens met betrekking tot de ontvangen bestelling naar info@preventiescherm-horeca.be, samen met foto’s van de goederen (defecten + artikel) die u wilt retourneren. Welke gegevens hebben wij nodig: uw naam, bestel of factuurnummer, telefoonnummer en bankgegevens.


Stap 2: Wij nemen contact met u op ivm uw aanvraag en contacteren u om de ophaling/verzending te regelen. U verpakt de goederen in exact dezelfde staat zoals ze zijn toegekomen en zet deze klaar voor ophaling. Gelieve ook een kopie van de factuur toe te voegen.

Stap 3: Alle geretourneerde goederen worden bij ontvangst gecontroleerd. De terugbetaling vindt plaats binnen een termijn van 15 dagen nadat de geretourneerde goederen zijn gecontroleerd en in orde bevonden.

Om terugbetaling mogelijk te maken, moet u het bestel/factuurnummer en uw bankgegevens duidelijk vermelden.